امروز پنجشنبه ، ۹-۱-۰۳
  • یت خود را از سال 1382 آغاز نمود.
  • یت خود را از سال 1382 آغاز نمود.
  • یت خود را از سال 1382 آغاز نمود.

بلاگ

فیلتراسیون آب استخر

فیلتراسیون آب استخر

آلودگی در استخرهای شنا غالبا توسط شناگران و محیط پیرامون استخر به آب استخر وارد می شود. آلودگی محیطی شامل گرد و غبار، برگ، مواد زائد شیمیایی، گرده، باکتری ها و غیره است که از هوا به آب وارد می¬ شود. شناگران حامل آلاینده های دیگر همچون عرق، روغن¬های حمام آفتاب، مو، پوست، باکتری¬ها و ویروس¬ها نیز می¬باشند.

گیج فشار در ورودی و خروجی به اپراتور استخر می-فهماند که مسیر عبور آب در فیلتر در حال بسته شدن می¬باشد. اگر گیج، فشار خیلی بیشتری را در ورودی نسبت به خروجی نشان دهد اپراتور متوجه می¬شود که آشغال زیادی در بین شن ها جمع شده. این به معنی این است که هم اکنون زمان "back wash" فیلتر است. برای "back wash" اپراتور، شیرها را برای تغییر مسیر آب تنظیم می¬کند، لوله برگشت به استخر را می¬بندد و لوله خروجی را باز می¬کند که آب وارد سیستم فاضلاب شود.

ادامه مطلب: فیلتراسیون آب استخر

جکوزی

استخرهای گردابی(جکوزی)

استخرهای گردابی که گاهی اوقات حمام های گردابی نیز خوانده می شوند،همان استخرهایی هستند که بین عامه مردم به جکوزی شهرت دارند.
واژه جکوزی در واقع از نام شرکتی به همین نام گرفته شده که توسط هفت برادر ایتالیایی در کشور آمریکا ساخته شده است. استخرهای گردابی برای اولین بار توسط شرکت جکوزی به تولید انبوه رسید و بدین ترتیب بود که خیلی زود در سراسر جهان این استخرها با نام جکوزی شناخته شدند.

ادامه مطلب: جکوزی

ساخت نگهداری و نکنولوژی سونا

سونا

علی رغم آنکه سونا در گروه استخرها جای نمی گیرد ولی به عنوان مکان های جانبی استخر و در گروه کاربرد های آب درمانی جای می گیرد.
سونا یک اتاق کوچک است که انسان برای تمدد اعصاب، استراحت، موارد پزشکی، تعریق و یا موارد دیگر از آن استفاده می کند.
سونا خود به دو گروه سونای خشک و بخار تقسیم می شود.در سونای خشک از هوای گرم و خشک برای افزایش دمای محیط و افزایش شدت تعریق بدن استفاده می شود.

خاستگاه و زادگاه سونا کشور فنلاند است. قدمت سونا در این کشور به 1000 سال پیش باز می گردد. سونا در کشور فنلاند یک آیین کهن و مقدس محسوب می شود

ادامه مطلب: ساخت نگهداری و نکنولوژی سونا

مراحل ساخت استخر

مراحل ساخت استخر

ساخت استخرها

    صرف نظر از کاربری استخرهای شنا،سرپوشیده یا سرباز بودن آنها و سایر عوامل، انواع استخرها از نظر جنس سازه را می توان در موارد زیر دسته بندی کرد:
  • استخرهای بتنی
  • استخرهای آب بندی شده با وینیل
  • استخرهای فایبر گلاس
  • استخرهای فلزی
  • استخرهای چوبی

 

    پرسش های مهمی که باید در هنگام طراحی سازه استخر مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
  • -ضرورت و نیاز به تعمیر و نگهداری سازه استخر
  • -زمان مورد نیاز بین ساخت،بهره برداری،بازسازی و انجام تعمیرات
  • -عمر مفید سازه پیش از آن که بخش یا تمام سازه آسیب ببیند.

 

ادامه مطلب: مراحل ساخت استخر

نحوه ی نگهداری از آب استخر

نحوه ی نگهداری از آب استخر

انواع روشها جهت ضد عفوني کردن آب استخر

با گندزدايي و زلال سازي دائمي ، آب استخر را در سطح بهداشتي قابل قبولي نگه مي دارند. فرآورده اي كه به گونه اي متداول براي گندزدايي به كار مي رود كلرين)cl۲ (است .كارآيي گاز كلرين براي كلر زني، به علت اثرات ذرات اين فرآورده است كه پس از افزودن مقدار معيني از آن به آب، ميكرو ارگانيسم هاي مضر را نابود مي سازد.
ولي به دليل اين كه فرآورده مزبور از يك سو داراي خطراتي براي چشم ها و دستگاه تنفسي ميباشد، و از سوي ديگر با اجزاء سازهاي و ديگر تجهيزات تركيب شده و به آن صدمه و آسيب مي رساند و همچنين داراي بو و مزه نامطلوبي است، استفاده از آن بايد با كمال دقت صورت گيرد.

 

ادامه مطلب: نحوه ی نگهداری از آب استخر

ضوابط طراحی استخرها

ضوابط طراحی استخرها

استخر به مجموعه ای از ابنیه، لوازم، تجهیزات و امکانات اطلاق می شود که با هدف : آبتنی کردن، شنا کردن،شیرجه زدن، آموزش شنا و دیگر مقاصد تفریحی ایجاد شده است .

ابنیه این مجموعه ، از وسایل و مواد معمول بنایی نظیر :
سیمان، آجر، فلز و سایر مواد غیر قابل نفوذ و مقاوم ساخته شده است که می توان آن را به صورت خصوصی مسکونی و یا عمومی طراحی و اجرا نمود استخرهای شنا برحسب نوع فعالیت آموزشی، تمرینی، مسابقه ای، تفریحی و یا درمانی) تقسیم بندی شده و بر همین اساس دارای ویژگی هایی خواهند بود که باید از ابتدای برنامه ریزی و طراحی مدنظر قرار گیرد.

استخرها ممکن است یک منظوره ویژه یک نوع فعالیت ویا چند منظوره که امکان فعالیتهای مختلف را فراهم می کند، در نظر گرفته شود. استخرها همچنین ممکن است به صورت مجموعه پیوسته وناپیوسته طراحی شود به گونه ای که استخرهای پیوسته در شکل هایی مانند T و z و L و یا مشابه و استخرهای ناپیوسته به صورت مجموعه ای از چند استخر یک منظوره در جوار هم در نظر گرفته می شود.

 

ادامه مطلب: ضوابط طراحی استخرها

سرامیک کاری استخر

سرامیک کاری استخر

سرامیک کاری استخر معمولا با سرامیک های مینیاتوری صورت می گیرد چرا که به علت ابعاد کوچک امکان ساخت تابلوهای سرامیکی زیبا را فراهم می آورد.

    برای تشخیص کیفیت سرامیک کاری استخر، باید چند مسئله را مد نظر قرار داد:
  • ۱- در محل‌های توی چشم و پرنگاه، سرامیکِ کامل تعبیه گشته و تا حد ممکن نیمه و ربع و تیکه استفاده نشده باشد (که این مسئله با شروع نصب سه رج اول ارتباط مستقیم دارد)
  • ۲- بندها چین نخورده و در یک راستا بوده و کاشی‌ها هم‌ردیف باشند.
  • 3- کاشی‌ها در کف و دیوارها هم‌باد (هم‌سطح) باشند.
  • 4 - هارمونی چیدمان در کاشی‌های طرح‌دار یا دارای شیب رنگی رعایت شده باشد.
  • ۵- از سنگ‌های رگه‌دار یا غیر هم‌رنگ در بین دیگر سنگ‌ها استفاده نشود.
  • 6- از بُردر و حاشیه در کار استفادۀ مناسب و بجایی شده باشد و اصطلاحا کار هنری باشد.
  • ۷- سرامیک‌های نصب شده لق نزنند. اگر سرامیک به‌صورت کامل در جای خود قرار گرفته و چسب و یا ملات تمامی سطح زیر کاشی را پر نماید و سطح سیمانیِ زیرین کاملا صاف و تراز و دارای قابلیت اجرای کاشی باشد، کاشی محکم در جای خود چسبیده و به هیچ وجه لق نمی‌زند

 

ادامه مطلب: سرامیک کاری استخر

تاسیسات الکتریکی استخرها

تاسیسات الکتریکی استخرها

در استخرهای شنا؛استخرهای تزیینی،جکوزی ها،سونای خشک و سونای بخار به دلیل خاصیت رسانایی آب و ماهیت مرطوب فضای استخر،احتمال ایجاد شوک الکتریکی و آسیب های جانی بسیار زیاد است.
تاثیر شوک الکتریکی بر بدن افرادی که تمام یا بخشی از بدن آنها در داخل آب است بسیار شدیدتر و خطرناک تر از زمانی است که دست فرد بر روی زمین خشک با سیم برق تماس پیدا کند.شرایط مرطوب محیط استخرها موجب می شود که شناگران در محیط استخر در برابر شوک الکتریکی و خطرات مرتبط با آن بسیار آسیب پذیر باشند.

 

ادامه مطلب: تاسیسات الکتریکی استخرها

تاسیسات استخر

تاسیسات استخر شنا

تاسیسات استخر های شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند.
استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز نیاز به گرمایش و سرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است. این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.
در صورت سرپوشیده بودن استخر های شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. سالن مورد استفاده باید در درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد که در این کتابچه به بررسی این مسائل نمی پردازیم و تنها به نوع سیستم تامین کننده این حرارت و رطوبت اشاره خواهد شد.

 

ادامه مطلب: تاسیسات استخر

انواع استخر

نیم نگاهی به استخرها

در سال 1896 پس از شروع بازی های المپیک به شیوه ای نوین و برکزاری مسابقات شنا بود که طراحی و ساخت استخرهای شنا به سرعت رشد کرد و به تدریج استخرها شنای عمومی در شهرهای مختلف جهان ساخته شد.
پس از جنگ جهانی اول بود که رغبت عمومی برای برگزاری مسابقات شنا بیشتر شد .در این میان،استانداردهای مرتبط با استخرها نیز تدوین و منتشر شد و ضرورت آموزش صحیح فنون شنا اهمیت دو چندان پیدا کرد. پس از جنگ جهانی دوم،گرایش عمومی برای ساخت استخرهای خانگی نیز افزایش یافت و استخرها جای خود را در ساختمان های مسکونی نیز باز کردند.

 

ادامه مطلب: انواع استخر

در تلگرام دنبال کننده ما باشید

در اینستاگرام با ما باشید

دانلود کاتالوگ گروه آیلار استخر

پل های ارتباطی

image021-88624192
021-88624207
موبایل: 09122347435
موبایل: 09122977870
فکس:  88617831-021

 

image آیلار استخر
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بنبست لاله، پلاک 10

 

image این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مدیریت: یوسف صابری

هزینه ساخت استخر بتنی چقدر است و چه مراحلی را باید طی کنیم ؟

ساخت استخر های بتنی دیگر مانند سابق نبوده و چه از نظر ظاهری و چه از نظر مراحل ساختت با گذشته تفاوت های بسیاری دارد. اغلب مردم از یک استخر تنها یک حجم مستطیلی از آب را در نظر دارند اما در حقیقت اینطور نبوده و استخر های امروزی در اشکال و انواع مخلتلفی ساخته می شوند که باعث جذاب تر شدن آنها می شود. اغلب استخر های عمومی ظاهری مستیلی دارند اما برخی نیز از دو دایره یا بیضی تو در تو، یا تلفیق اشکال مختلف و در کنار هم قرار دادن جکوزی و استخر شن در هم ساخته می شوند که هر کدام برتری هایی دارد.
اگر قصد راه اندازی و ساخت استخر برای منزل ، حیاط ، ویلا ، را دارید این امر را به ما بسپارید تا جدیدترین و به روز ترین آیتم های استخر را به شما معرفی کنیم